Thursday, April 17, 2008

ntah pape ntah..

begitu la nasib..diriku yang bosan...ohh tuhan...

uarghh...bosan ayam btul la..since aku da pindah kat ofis baru (tukar block je) ni, aku makin jarang jmp rakan² seperjuangan,segossip,semengumpat, se² semua la kat ofis lg satu tu (dorang keje dgn anak bos aku, aku plak keje ngn mak bos dorang)..bkn sbb apa pon kitorang tak jmp..si yan da sarat mengandung..so dia tak lalat larat nak jalan² jauh..si eliket plak asik² bz..dia seorang engineer terlampau..sbb tu dia bz tak hengat dunia..kesian eliket...abis aku??dah la tak bz..pastu bosan plak tu..hish..lagi kesian kat aku kan..

eliket ni kwn opis aku merangkap besh prend dan juga ttm(teman tp mesra..ahha)aku..si yan pon sama..tp yan da kawen n skang ni dah termengandung(suami dia punya pasal la ni)..so takle la nak menjoreng sgt ngn yan.. aku nk cite..pasal aku ngn eliket ni ha..kitorang ni blom kawen dan masih single lagi(promote utk ko jgk tu eli)arini je da genap 3 minggu aku tak jmp eliket..woww!!satu kejutan sbnrnya bg aku..mana taknya.. b4 ni..kitorang takpna tak jmp mcm ni punya lamanya..kalau tak jmp pon masa tido or msg2 bz ataupon kitorang berada di planet lain²..kalau tak,masa ofis hour jmp..lps balik keje merewang bersama²..dah smp rumah msg² dok bersms lg(inbox aku pnuh msg² si eliket..)sabtu ahad pon kdg² kuar (da mcm gei plak ..) ada je ektebiti kitorang ..takkire la walaupun benda tu tahpape...tp aku suka(ko suka tak eliket)!!!tp doblas patblas menjak ni..ntah la..eliket sangatlah bz..aku plak,jd malas..bkn malas dgn dia..tp mls dgn semua benda..aku rasa mood aku sangatla tidak stabil..tatau la kenapa..sudah 3 minggu jgk aku telah men"silent" kan hp² aku tu..nak kata aku tanak terima panggilan pulau dr sesapa..mmg takde dah la kan..tp tatau la..rasa malas..malas..semalas, malasnya..(ada ke orang malas mcm aku ni ha?). skang ni pun, kalau si eliket ni msg aku pon,kdg² aku reply kadang² aku tak reply..ni apa ntah kwn² lain..dorang pon menerima pantulan dr emosi aku yang tak stabil ni.kesian dorang..so pastu skang ni..rutin harian aku dah lain..dulu pg keje,blk keje,pastu pg melepak plak, pastu mlm2 baru balik..skang ni pg keje..balik keje terus blk ruma...skang ni..jam blm pkl 5, aku da siap² nk blk.pastu sure bos aku terkujat dgn perubahan spastik drastik aku ni..ye la..selalunya aku je yang blk lmbt.walaupon takde la lmbt sgt..tp for sure aku la jgk yang kene ttp ofis..tp skang jarang sama sekali..skang biar la bos aku plak yg dok ofis lama2 n tutup pintu tu sendiri..aku letih la!!

setelah dikaji selidik kenapa emosi aku ni jd mcm ni..baru la aku tau..aku rasa aku da mula bosan dgn rutin hidup aku..bkn aku bosan apa..sbnrnya aku da letih la wei..bkn letih sbb buat keje kat ofis atau kat umah ke apa.tp letih dgn rutin harian aku..ye la tiap² hr bgn awal (5.50 am), then siap² g keje, pastu b4 pkl 7 da kuar uma sbb nak kejar bus pg lrt, pastu naik bus smp lrt station, then naik lrt smp ttwangsa, then dr situ naik bus pg jln duta, smp jln duta tunggu bus plak utk pg damas..pastu smp ofis goyang kaki(aku lbh byk bertenet, dr buat keje..tp bkn salah aku..dah mmg takde keje..so cemana??)balik pun sama..kesian aku kan..aku da muak wei mcm ni..mcm apa je rasanya..

tp tuh la..nak buatcamne..slagi tak keluar dr plaza damas ni,mcm tu la kamu long..(ni mak aku yang kata)..so skang ni..dgn perasaan rela hati dan dah tak sanggup yg teramat..aku telah mengektifkan diri utk menghantar resume kemana² shj pilihan kalbu aku ni..siyes shit aku da tak sanggup hdp mcm ni..

so,kepada eliket and kengkawan len..kalaula buat masa ni aku tak mengreplay sms korang ke..call tak jwb ke..apa2 je la..aku mnt mahap sgt² la..mebi diakibatkan aku terkena jangkitan virus emosi, sbb tu la aku tak mampu utk memenuhi kehendak sesapa pon skang ni..so harap yuwall dpt memahapkan la yerk...

okla..babai..

c u when i c u...


ini adalah hasil kerja aku dan kasut tu aku yang punya taptop laptop tu eliket yang punya..




4 comments:

kiemieuk said...

kesian kat sis i nie...
tertokan rupanya...

jangan risau laaa...
kang dapat laa kijer kat tempat lain tue nanti...

cheersss always...

~chacha~ said...

hah ni bukan tertekan lg ni..
ni da kira mcm musibat dah ni..
urghh..tolon!!tolon!!

Unknown said...

heeh sabooo chachaaa

pinjam tasot diaaa :D

videLcute said...

yu tak jumpe eliket dah 3 minggu.
i dah tak jumpe eliket 3 bulan.
so, i dah tak jumpe u 3 x 3 x 4 = tetibe tak gheti mengire, tapi, bapak dah lamenyeeeee kite tak bejumpejumpi.
ai mish yew lah.
ciom skek :*