Monday, March 2, 2009

lepas ni...

Lepas ni aku da jarang jumpa dia..
Lepas ni aku da jarang buli or dibuli oleh dia..
Lepas ni aku da jarang dgr dia melalak pepagi buta …
Lepas ni aku da jarang nak berebut guna computer ngn dia..
Lepas ni aku da jarang kuar ngn dia..
Lepas ni aku da jarang semua2 la ngan dia…
Uwauwuauw..I’m gonna miss him…

Korang confirm tatau sapa yang aku maksudkan tu kan..
Ha…ekceli tu aku maksudkan utk adik aku yang bongsu..
Dia da nak g masuk sekola asrama kat kuala lipis dah..(dekat ngn kg aku la kan..)
Mmg la tak jauh sgt..tp ntah la..
Aku ngn dia rapat, so mcm agak terasa kot nnt bila dia takde kat uma nnt…

Nak ikutkan hati aku, mcm berat je aku nak suh mak aku lepaskan dia pegi..
Tp kalau pk2 kan pasal masa depan dia, kene relakan jgk la..
Takpela..harap2 dia berjaya je la kan..

Sabtu aritu aku kuar ngn eli
Masa tgh kat luar tu, mak call..
Dia bg tau adik dpt tawaran tu
Time tu aku rasa mcm hepi+sedih semua ada…

Pastu masa aku balik uma..
Terus aku baca2 surat tu..
Tetiba aku ckp camni kat mak..

Aku : agak2nya adik nak tak sekola ni..

Mak : kenapanya…kalau tanak, takkan la dia suh apply..

Aku : xde la…mana tau dia hangat2 taik ayam je kot..dia tu mana biasa basuh baju sendiri semua..

Mak : kene belajar la..

……….diam kejap….(ekceli time ni aku mcm da sebak…kalau dilayan, confirm meleleh air mata aku) Pastu aku smbg lagi sembang ngn mak..

Aku : mak, nnt tak best la kan adik takde..takde la nak dgr dia asik menyanyi pagi2 buta…takde la geng along nak g gunting rambut..n bla..bla bla…

Mak : (diam je…)

Aku : ehh nnt adik takde, along tido ngn mak eh…sian mak tido sorang…

Mak : jgn nak mengada...kamu tu asik bergayut je...takleh tido mak nnt..

aku : mana ada da skang..bole la eh mak..

mak : eh kamu ni kenapa…jgn la lemahkan semangat mak…

Aku : (terus terdiam la kan…)

Pastu terus aku mcm mendiamkan diri..
Time tu mcm tak sabar tunggu adik balik..(dia g kuar ngn kwn2 dia)
sbbnya nak tau keputusan dr adik samada nak or tanak pg sekola tu…

dlm pkl 7+ camtu dia balik..then terus baca2 n bg keputusan yg dia nak masuk sekola tu……
uawuawuuaw…time tu aku da start sebak lagi…tp harusla cover..
tak pasal2 kene marah lagi kan…

mlm tu aku da start takle nak tido lena..
pkl 5++ da terjaga…asik la runsing…
dok pk pasal adik…
iuuawauwa..

hurm, confirm korang kata aku ni ntah apa2 kan
adik aku nak g belaja pon sedih…bukan nak g mana..
tp org lain takkan faham kot perasaan aku..
uawaaaaaaaaaaaa!

2 comments:

dakgilachoc said...

nica aku faham..maybe ko dh terlalu rapat dgn adik ko..aku pernah rasa mcm ko masa abg aku dh start keje..sbb masa kecik aku mmg rapat sgt dgn abg aku..dia gi memana semua aku ikut..hikhik...

eLLe said...

Nanti kita g melalak kat karoke nyanyi lagu relaku pujuk oke.
Takpun, kita nyanyi lagu taman rashidah utama.eh btl ke tajuk dia?

Kat situ kita leh menghiburkan hati yg lara ni.