Wednesday, May 21, 2008

ishh kesian sungguh!

semalam kononnya aku ngan mak nak g lepak² minum sementara tunggu adik abis tuition.. kitorang mcm pening nak pk nak g lepak mana..kat area tmpt tuition adik tu mmg ada la kedai mamak,tp mcm da bosan..asik² tgk muka mamak yang sama..at last aku ajak mak pegi kedai "abang"..ekceli nama kedai ni hakimi tomyam..tp aku sesuki bg nama kedai abang..disebabkan selalu dtg kedai tu n da kenal mesra la jgk dgn tukang kedai tu..so dgn resminya aku bg nama kedai tu kedai "abang"...kedai ni hanya kedai papan dan masakan dia adalah sedap dan harganya sgt berpatutan bg aku yang tak seberapa kaya dan tak seberapa miskin ni!

tetiba bila nak smp kat kedai abang,tgk² jln tutup..then kat situ ramai pak polisi,MPAJ dan orang ramai-ramai..pastu aku pon nmpk banyak pokok2 tumbang..mak kata, siang td hujan sgt lebat,angin pulak "bersiung² bunyi dia"(mak siap buat contoh bunyi angin tu.serius aku tegelak!).so pak polisi tu suruh ikut jalan celah-celah rumah tu..dgn seksaited aku suh mak cepat²..aku ckp kat mak, aku da terlewat ni nak amik liputan..takut tak sempat nighline dan berita jam 12 malam ni(semalam)..mak pon dgn malas nak layan pon trus je drive smp kat kedai abang..sesampai je kat kedai abang..yarabbi!!!!kat situ lg ramai org ghupeeerrrnya. kedai abang pon abis jgk..tp takla teruk sgt.tp kedai runcit sebelah tu sangat lah kesian..dgn tasabarnya aku cepat² turun keta, dan mak masih memparking kereta..aku pon terus menuju dkt org ramai tu.sesampai je kat situ aku tejumpa abang(tokey kedai mkn tu la), aku tanya sikit² pasal kejadian tu..then lepas dpt maklumat,aku g la pusing tgk kawasan sekitar..aku pon dgn "malunya"(reti malu?) pg kat pekerja kedai "abang", aku mntk dorang buntut bluetooth kat aku gmbr² kejadian yang dorang ada..maklumla,henpon soni eriksontot aku ni da gile..ntah pahal takle amik gmbr.so dorang pon anta la pic tu kat henpon aku yang best lg best ni..

so ni dia pic yang aku dpt dr dorang..mungkin gambar² ni di tangkap masa kejadian or betul² lepas kejadian tu.




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



kedai "abang"


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


kete kancil yang dihimpap pokok.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



kemah kedai "abang"


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



van yang dihimpap pokok


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


(dorang ni tgh kira anggaran kerugian kedai bapak masing²)


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


sekian terima kasih..saya melapurkan dari bilik tidur gerakan cawangan ampang jaya...




2 comments:

MOLY said...

mak ai .. sian nya ..
ampang which part nih chacha ???

~chacha~ said...

lily-
kat tmn bukit teratai..