Wednesday, May 14, 2008

chacha+eliket=chalie..

mlm td, aku teman mak g jmp kwn aku punya mak kat mamak bistro area umah aku tu je..ntah pahal ntah aunty tu ajak jmp..actually anak aunty ni merupakan diantara besprend aku masa sekola menengah..masa zaman tu, kitorang byk buat ektibiti sosial bersama..contohnya mcm pg tuisyen kasturi sesama(dia masuk kelas,aku lepak cm),study group(kononnya) , dan mcm² lg(remaja ektibiti), so sbb tu la mak dia ngn mak aku agak ngam..tp skang ni msg² dah bz dengan kerjaraya kerjaya masing², jdnya jarang la bersua muka..just contact pakai hp je..

mak janji ngn aunty tu pkl 8...tp biasala melayu bila da berjanji..dkt pkl 9 baru smp..tp aku ngn mak ttp smp pkl 8..mak ni lain sikit..kalau dah berjanji,dia mmg akan tepati masa dia tu..biar la dia tunggu org tu lama mcm mana,asalkan jgn org tu tunggu dia kan..so masa da smp tu,aku ajak mak lepak kat mamak tu terus..tp mak malas turun..so sambil melayan kebosanan dlm kereta sementara aunty tu smp, aku pon bersms bersama eliket...Aku nak share dgn korang sms dgn eliket yg agak kelakar dan haram sket malam tadi..

eliket..
"Tak sabarnya nak cuti hari Jumaat ni.."

cha..
"a'ah aku pun.. maybe selasa next week aku amik EL. kau g mana cuti ni?"

eliket..
"Ntah. dok rumah je kot. Nak rest..kau?"
cha..

"I pergi Paris. Shopping2.. Apa guna duit banyak bukan boleh bawak masuk kubo.."
eliket..
"Macam binatang haram.. haha.. Tapi i nak ikut boleh?"

cha..
"Supriseeee!!!! Actually i dah book ticket utk u.."

eliket..
"Whoaaa bestnyaaa... U ni mmg soulmate i laa.."
Nisa..
"Hehe.. jgn ckp mcm tu.. sebak i dibuatnya.."

eliket..
"jangan la sebak, selak je.. Anyway, berapa hari kita ke Paris?"

Nisa..
"Supriseee...."

eliket..
Tak reply..

Nisa...
"U sebak ke dgn suprise i??"

eliket..
"A'ah.. I mana pernah dapat suprise.. Dulu ada laa kawan i sorang ni suka buat suprise2. Dia suka sergah n usik telinga i. Lepas i jerit, terus dia tak berani suprise i.." (sebenarnya ayat ni dia tuju kat aku.. pasal aku suka buat dia terperanjat..)
Nisa..
"kimak..."

eliket...
"ahahahaha...."


...x lama pastu aunty tu pon smp..so aku stop kejap sms ngn si eliket ni..dok sembang ngn aunty tu..kitorang lepak smp pkl 10..then pastu masing2 terus balik..so sampai je rumah..aku buat apa yang patut,then dah get ready atas katil utk beradu, aku smbg sms eli...sms kali ni berunsur teketeki..ekceli teketeki ni aku dpt dr dario era..kebetulan plak aku tebukak dario tu..saiful apek plak tgh mengarut apa ntah kasi teketeki kat nana,kiran & adi (dj era's), smbl tegelak n menghafal teketeki tu, aku sms si eliket..

cha..
weh,ada teketeki ni..kalau stoken kaler coklat, kaler pepel, kaler biru, kaler hijau, kaler kunen direndam dlm air kaler merah..apa jadi??
eliket..
"kaler pelangi"
cha..

hotak ko!jadi basah la...ok, ada lagi.."Ada seekor kucing, jalan2, sampai atas klcc, sekali dia jatuh dan mati.. apa yang pecah?"
eliket..
"PECAH KACA PECAH GELAS, SUDAH BACA, HARAP BALAS.."
cha..
"Bangang kau ni.. Pecah rekod laa mana ada kucing jalan sampai atas.. ok laa bye.. nak tidur.."
eliket..
"ahahahahha lagi.."

masa aku dpt msg dr dia yang last sekali tu,aku da smp ke laut cina selatan rasanya...skang ni,senang betul aku nak tido..takyah dodoi pon xpe..sedar2 mak dah ketok pintu suh bangun pg keje je.....

2 comments:

kiemieuk said...

adue yai... my sis sorang nie...
ntah paper la yang di ngarutnya dengan si eliket tu...
hehehehe...

13may said...

errrr...depa kata catwoman biasa jln kaki sampai tingkat atas KLCC tuh...hehhe :D