Tuesday, May 6, 2008

"PUTERI EMAS"

arini aku smp opis mcm biasa..tgh dok sibuk2 men"tenet" kan diri,tetiba telipon aku bunyi..start no 03-7****.then aku pon angkat dgn penuh semangat..mana tau kot² ada good news..org nak panggil aku interview keje baru ke,nak ajak kuar deting ke,nak kasi duit raya ke,mana nak tau kan..skali bila aku angkat..dia tanya,u cik khairunnisa bazilah ke?aku pon dgn penuh yakin jawab..ye saya..ok..saya FARAH FAUZANA dr hot.fm..so cik khairunnisa ada tak isi borang penyertaan utk ibu tersayang..wahhh!!dgn penuh yakin aku jawab ada..hehe..ok..sila kasi kami kata laluan utk penyertaan tersebut..aku pon jawab.."PUTERI EMAS"..pastu FARAH pon ckp..ok cik Khairunnisa, anda berjaya memberi kami kata laluan tersebut..sekarang saya akan menalifon ibu anda untuk bertanyakan soalan tersebut..sila tunggu di talian ye..jgn letak talifon.perghh time tu aku punya la kecut jgk..mana taknya,dah la fes time,pastu dah la tatau dia nak tanya soklan apa kat mak aku kan..ahah..so dlm 40seconds jgk la aku tunggu..then dia kata..ok saya sudah bercakap dgn ibu anda..ok.saya nak tanya cik khairunnisa pulak..apa makanan yang sering di makan oleh ibu anda pada setiap malam..perghh gegel aku nak jwb..then dgn selumber aku jwb "nasi"..then farah tanya mak aku,mcm mana puan,betul ke anak puan jawab..mak aku bole jawab..SALAH!!!perghh upenya mak aku kasi tau farah dia makan roti malam²..hish!!!mcm mana ntah aku bole lupe plak kan..maybe sebab neves kan..so disebabkan salah si FAFAU pon kata..ok anda hanya berjaya memenangi hadiah sebanyak 50hengget...

hahha..kalau korang nak tau,ni 1st time aku join contest mcm ni sbnrnya..b4 ni,mak selalu la jgk suh join² contest kat dario eh radio ni..tp aku malas..walaupon hadiah yang dorang bg tu best dan lumayan..tp ntah mcm mana ntah aku bole plak mcm teringin n rajin nak isi borang utk contest ni..maklumla,mothers day kan da nak dekat..so sesaja je..mana tau kot2 menang,so hadiah tu bole terus kasi kat mak sempene mothers day..tp utk contest ni, hadiah dia takde la lumayan sgt,sapa yang dpt jawap soklan dia dgn betul, menang 200hengget, but if tak dpt just dpt 50hengget je..dan game dia camni..memula dia akan call si anak..then mintak kata laluan..bila da dpt jwb kata laluan yang dia nak tu..baru la dia akan kol mak kita..so bila dia da call mak kita tu..dia akan tanya benda2 yang berkaitan dgn mak..contohnya mak suka makan apa, mak suka mawi atau anuar zain ke..mak pandai naik beskal ke tak..selalunya dia akan tanya 3 soklan..so bila dia da soaljawab dgn si mak..dia akan tanya si anak pulak soklan2 yang dia tanya tentang diri mak kita td tu..but jawapan si anak tu mestila sama dgn mak..so kalau dpt jwp soklan yg 1st tu dgn jwpn yang betul dia akan teruskan smp soalan ke3, but kalau salah dia otometik akan kira kalah n hanya bole menang saguhati 50henggit tu je la..so aku pon isi borang utk join contest tu..saja nak mengisi kelapangan kan..petang tu bila balik uma,aku cite kat mak,mak aku pon mcm seksaited eksaited la..so kitorang dok la tunggu call dr hot.fm ni kan..tp takde pon..maybe ramai sgt kot yg join..takde la mengharap sgt.dlm takde mengharap sgt pon,aku ngn mak ada la jgk prestice contoh2 soklan yang aku pna dgr si fafau ni tanya kat contester lain..tp yang kelakarnya..aku yang set kan jawapan utk mak bg soklan2 yang aku kasi tu..haha.kononnya senang la nnt kalau aku nak jwb bila dorang call kan..skali hampeh..salah jgk jawapan aku..ish2..

sorry la mak!!igtkan bole menang 200 hengget tu..tp bole salah jwb pulak..takpe la,nnt kita pergi dinner sesema la ek..disebabkan dpt 50hengget je,kita g dua je la..adik ngn bub tinggal uma..lgpon ni hadiah special yang tak seberapa dr along utk mak sempena hari ibu kali ni.hehe..luv u much² mak..

2 comments:

Unknown said...

hehe ruginye kooo! tp aku tak penah dpt pon dapat masok contest camni.. jeles tengok org yg boleh menang beribu2 tu kan masok contest kat radio neh.. haih

kiemieuk said...

alaaaaa...
apo laa u sis...
dah setup pon still salah lagi...
isk isk isk...
tapi apa pon...
gelakkan dia dulu...
hahahahaha...

tahniah sis...
susah oooo nak dapat call dari FAFAU nie