Sunday, September 7, 2008

hehe

aritu mak masuk bilik aku..
tetiba dia ckp camni..

mak : ramai ke yang mintak air jampi kat kamu?


aku : ha,apa dia??


mak : ye la, kan da nak periksa upsr, pmr spm...ramai la mak bapak nak mintak air penerang hati utk anak2 ..


aku : ish, apa ni..tak paham la..


mak : tu ha, cuba kamu tgk tu...kan byk botol air yg kamu simpan tu...tu utk org mntk air jampi la kan..


aku : hahahahha...


mak : owh, yg atas meja tu, botol utk ibu air tu la ye...tak sangka mak yg kamu ni bole buatkan air penawar ye..jgn lupa buatkan utk adik nak pmr tu..


hahaha..
ekceli tu adalah perli-an dr mak aku..
sbbnya tu semua botol2 yg aku bawak bekal air g ofis..(ye, saya bwk bekal air dr uma.sng dan jimat..)
selalunya mmg kalau balik keje..aku kumpul je dlm bilik dulu botol2 tu..
then weekends masa kemas bilik tu nnt baru aku basuh botol2 tu n isi air utk minggu seterusnya..
pemalas kan saya..:)

(kisah botol2 ini merujuk kepada beberapa ari sblm puasa aritu..)

7 comments:

Anonymous said...

very the tip top ur mum .. i loikee her psycho .. untung u niesa.. take gud care of her..

~chacha~ said...

anon mak enon:-
yeah my mom mmg tip top n sgt terrrer bab saiko mengsaiko.
sbb tu sikit sebanyak ada ikut perangai dia..:)

oyett said...

agak2 kalu jual botol kt apek si tukang beli botol tu brape sen yg dpt?

Kacuks Mraz said...

adik aku sakit..wahai dukun chacha, aku nak air penawar utk adik aku.. sian die..

peej said...

haha..kelakar je mak kau..
aku ye ye ingat kau pandai berubat ke apa..miahhaha..

~chacha~ said...

oyet:-
hehe..
tolong jualkan bole?
org malu la..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
kacuk:-
ha, try la bawak adik ko tu berubat ngn aku..nnt aku ikhtiarkan..
ehehehe..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
peej:-
aku pandai berubat??
dlm mimpi la kot..
mak aku tu mmg peej..
dia nya sarcastic mmg buat ko ketawa punya..:)

Freddie said...

yang tu bilik kau ke?
mcm recycle bin je..