Wednesday, October 22, 2008

kamis dan sabtu

pagini mcm sunyi sepi je sekeliling aku..
coz dorang ada meeting ke apa
ntah..
so tenang je aku nak buat ap
a benda yg aku nak buat kan.


hurmm..kenapa aku ta
k pegi?
suka hati aku la kan..

hehehe..tak2..
tu utk engineer2 sahaja..

aku ni cuma kuali eh kuli ..

so takpayah aa nak sibuk2
pegi..


ekceli tatau nak cite pasal apa kan..
tp disebabkan mood raya n open house tu masih
happening
so aku nak cite pasal open house since kamis aritu..


kamis aritu uma yan ada buat makan2..
ekceli aku tatau pon dorang buat perancangan nak g uma
yan,
tetiba si eli msg kata kamis g uma yan..so aku pon on je la..


balik keje tu igtkan nak terus jmp eli kat lrt gombak..
tpdia plak lmbt sbb nak tunggu kawan2 lain utk gerak sekali..
so aku terpaksa buka pose kat cm dulu…


kenapa cm??
sbb cm tu bes bg aku..
lgpon aku da lama tak g sana…
walaupon dia agak sesak dgn mcm2 org,
tp aku suka lepak sana…tenangkot..

aku suka lepak sana sbb aku suka tgk org melukis tu..
walaupon aku tak pandai melukis..tp sukahati aku lakan nak lepak mana..
hahaha..


kalau korang nak tau..
aku start lepak sana time aku form 4..
ye! aku tau time tu masih budak sekola ..
tp aku ada cerita camne aku bole lepak sana..
nnt aku cite ..skang ni masa terhad..
so aku kene teruskan pasal open house dulu yerr..

Ha..maasa ni baru smp uma yan..
time tu da pkl 9++ kot..
gile lmbt..seb baik dia tak close house lagi..
kalau tak..mau kitorang makan kat kedai mamak je..
hahah..


memasuk uma dia…
1st yg aku cr, Si tomato…
(kitorang pnggl anak yan tomato..sbb pipi dia bulat mcm tomato)
kalau tak caya, cuba tgk pic ni…

ha!betul tak aku ckp..
comel n montel kan anak dia..
masa 1st time aku tgk dulu time tu kecik je lg....
tp skang ni da mcm sama besarngn aku je ..
ehh tak2..skang ni mcm da besar sikit la..
da pandai senyum…comel siot..
Uarghhh makin tak sabar nak kawen je rasanya aku ni..
Ahahha..(ye aku kan mmgpempuan gatal..)


lepas bergomol2 ngn si baby
kitorang pon makan..
uwaaaa…terharu aku tgk makanan yg yan hidangkan..
mana tak nya..kan aritu aku sebok2 nak makan lontong..
skali aritu aku tgk yan masak lontong wehhh…gile la..
(yan masak??biar la rahsia…)


ceriakan je muka aku bila tgk lontong..

lepas settle makan n gossiping,
kitorang smbg balik menggomol anak dia..
smbl tangkap2 gambar la kan..
then sembang2 kejap…pastu dlm pkl 11++ gerak balik..

Sabtu


sabtu aritu uma aku ada openhouse + birthday party utkadik..
ekceli mak malas nak buat..coz pnt nak masak n berkemas..
tp disebabkan adik nak sgt celebrate beday dia jgk
so kitorang pon buat la secara terpaksa..
ehh tak2..secara ikhlas la…


beday adik isnin aritu…20/10..
tp disebabkan next week mak ala2 bz..
sbb tu kitorang buat last wiken..
kiranya advance beday party utk adik n belated beday party utk aku.
ahahha..nak jgk menyelit kan.


ekceli tak ramai pon org dtg…(ye ke tak ramai)
cuma kawan2 terdekat n sedara mara je..
so kepada kengkawan yang tak terinvite tu..
sorry la ye..
maybe next time pulak..insyaallah..


pekata layan gambar je..
tetiba mcm bahye la pulak aku nak type pepanjang..

ha tu mak aku..
dia tgh tgk si yan menyusukan si tomato..
ye mak..along paham..
nnt along bg la mak cucu..
tp tak tau la bila..
Sabar ye..
ahahhaa

ni pulak masa tgh nyalakan lilin utk kek adik..
time tu dia sibuk nak potong
kek masa tu jgk..
coz kawan2 dia da nak gerak balik..

ni la beday boy…
lainkan muka dia ngn aku
dia ni umo baru 15..tp besar nya ya amat..
papepon hepi belated beday n semoga panjang umo n sukses..


ni plak kek sepupu aku bawak..
ekceli beday anak dia da day before open house uma aku tu..
so dia sesaja bawak kek utk celebratekan anak dia n sekali dgn yg lahir bln october dlm family kitorang tu..

(fatin=anak buah , ondak=uncle , nuha=anak buah , adik = adik aku & nisha = aku)


ni muka2 yg smbt beday bulan October dlm family kitorang..
sila abaikan si baju kuning n oren belang2 tu..
dorang sekadar interframer aje..
ahahah..

*ekceli byk lg gmbr..tp aku kene mintak rayu simpati mereka2 utk pass kan kat aku..aku skang malas nak amik gmbr dr kemere sendiri..

*gmbr yg aku letak ni semua aku amik dr kacuk..sorry beb aku tak smpt nak mntk permission!

3 comments:

shafa said...

dh nk ujung2 syawal nih..
mmg open house bertambah2....

dakgilachoc said...

beza rupa nisa ngan adik.. eee..buat open house tak ajak erk..ok dimaafkan..haha..poyo jer..=P

~chacha~ said...

shafa:-
aa kan..
tp bila da abis raya ni..mcm kene pk apa cara nak kecikkan perut ni balik..
haishh..musibat sungguh!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
nani:-
a'a adik tu kecik2 kene celop ngn kicap..
nisa pulak kecik2 kene celop ngn susu..
tu yg kitorang lain he tu...
sorry aa nani..insyaallah kalau next year ada rezki..kita ajak nani utk basuh pinggan time open house ek..
:)