Sunday, June 8, 2008

hujung minggu saya..

lepas keje jemaat lepas,
terus balik uma,
packing² baju semua,
n terus gerak g banting ruma makcik..
mak yang drive..aku seperti biasa..aku mmg telah ditetapkan untuk menjadi co.pilot je..hehe
wah!sonok pulak rasanya..
bukan ada special okesyen pon kat sana,cuma nak g sana sbb nak main dgn anak² buah..maklumla kan cuti sekola..so semua berkumpul kat situ..kiranya anak² buah aku ni adalah cucu kepada makcik aku dan anak kepada sepupu aku.(sepupu aku punya anak la) aku kan belom ada anak buah sendiri..so terpaksa la mengada² dengan anak cucu org lain kan..
kesian mak aku kan..dia sure nak cucu kan..
sooobb..sobb..tungggu ye mak..
nanti ai kawen la...aipon da tasabar ni..eheh..gatai!

sesampai mlm tu, semua org yang ada kat uma makcik aku tu mcm tekejutla..
sbbnya family aku dtg malam secara suprise..
tak bg tau langsung kat tuan empunya rumah yang kitorang ni nak dtg tido uma dia..
seb bek sesampai je, ada je org kat uma..kalau tak, tak pasal² terpaksa balik ampang or tido je dlm kete kan..hah!baru padan muka aku..sbbnya ni semua idea aku yang suruh mak buat mcm tu..:)

sabtu siang tu, takde ektiviti yang menarik pon..
aku just baring2 dan membuli anak² buah aku tu..
ala..bukan buli apa pon..sakat sikit² je..
saja nak dgr dorang jerit, baru meriah kan..
pastu lepas minum ptg tu, budak² tu merengek kat kakak sepupu aku tu coz nak ajak gi funfair..
ahah..pastu sepupu aku pon ajak escott dia pegi funfair tu..suh tolong jaga budak² tu sekali..
sbb suami dia tak ikut balik..so aku la kene kan!huh...menci ai tau..kene jadi bibik plak..

setelah dipaksa...aku pon siap² a lepas maghrib tu..ada jugak cobaan untuk mengajak emak dan makcik aku join sekali..tp dorang lagi malas dr aku ghuperrnya..so nak tanak..aku mmg wajib kene pergi.kalau tak, ada pulak yang tecicir kan..tp seb bek budak² tu tak lasak bin buas..so under control la..

ni dlm kete..masa on da way..(im, fatin & nuha tu la anak buah aku..dan adik,adik bongsu aku)

maklongkang n nuha..budak nuha ni comel..dia bada 4 lesung batu pipit..2 kanan, 2 kiri

motif : pic montot mereke

posing lagi b4 berjudi bermain kat situ..yang mulot senget tu adik!dia mmg suka buat mulot camtu kalau amik gambar ngn aku..benci sungguh!

memula, si im n nuha nek metahon..berani sungguh!

pastu, si nuha ngn fatin naik bendalah ni..tp aku tatau apa nama bendalah ni..langsung tak mencabar pon..sesuai utk fatin je bendalah ni aku rasa..sbbnya dia masih kanak² ribena n nuha pulak da dajah 3..

pastu si im ngn nuha naik apa ntah ni..aku panggil umbrella je..sbb dia ada atap bentuk payung..tp aku rasa scary siot bendalah ni..masa dia nak naikkan org lain..dia pusingkan bendalah tu..then dia stop kat atas..so tergantung je kaki si nuha ngn im tu..aku plak yang kecut perut kat bawah tu kan..:)

masa ni umbrella tu tgh pusing²...

turun je dr umbrella ni, dorang dok komplen bendalah ni tak bes..bosan katanya..
bosan ke takot??

eleh, ckp je takot..takpayah aa malu² nak ngaku..mcm la maklong tatau kan..sbbnya kalau maklong naik pon, bole tecicir air kencing maklong kot..haha..

pastu si im ngn nuha nak naik bummper car plak..
harusla aku kene layankan lagi..takpe..ai takkisa..:)
si fatin ngn ibu dia ntah mana²..
ibu dia kene layan fatin main bendalah yang tak mencabar ..
sbbnya fatin tu masih kanak² ribena lagi..so mana bole naik bendalah mcm im ngn nuha..

terror budak si im ni drive..aku igtkan dia nak share 1 kete ngn nuha..tp ghupernya sorang 1...layankan je aa

ni nuha, apa ntah di menungkannya tu...si nuha tak terror sgt drive mcm abg dia..sbb tu ada budak bertenggek kat kete nuha tu..dia kene tolong nuha masa memula start drive tu..

stop je bummper car tu, bole plak dorang nak ajak masuk rumah hantu..
hah!!tak kuasa aku ok..cukup aa sekali kot aku masuk ruma hantu kat melaka aritu..
tak de kuasa nak masuk lagi..mengarut sungguh ruma hantu tu..(mengarut ke takot?)
permintaan dorang kali ni mmg ditolak mentah² oleh aku..aaha..padan muka!
so aku ajak bebudak tu duduk..sakit plak otot² aku ni berdiri lama..
aku cari port kat tmpt cabutan bertuah..td aku nmpk, kat situ ada kusi..
saje je aku nak duduk situ sebenarnya..mana nak tau, dpt bawak balik patung doremon ke, piano ke, air tin ke..eheh

ni masa aku tmpg duduk kat tmpt cabutan bertuah tu..:)

pastu, si ibu fatin ajak aku naik metahon pulak..
adoii ni la paling aku tak suka sebenarnya..
dia takkan tatau aku ni pentakot..di ajaknya naik bendalah tu..

nak tanak, aku tepaksa la ckp "OK" kat dia...
mana taknya..kalau aku ckp tanak or takot,sure kene gelak dek dorang kan..

so dgn penuh ego yang tebal dan tinggi..
aku dgn machonya dan hensem terus pg beli token n terus g kat tmpt naik metahon tu..

tp masa tu bole plak tak snap pic sendiri kan..hah!mana taknya..start je aku duduk dlm tu...aku da pk mcm².aku pk mcm mana kalau aku tercampak ke..apa ke..
haha..sungguh kampung saya ni!
pastu si ibu fatin tanya kenapa diam..then aku pon jawab takot..

si ibu fatin ckp kat aku lagi.."long, benda ni kalau berat kita tak sama or salah sorang lg berat..nnt dia hayun kuat tau.."
aku.."hah ye ke"..pastu terus aa aku baca doa.sepanjang² benda tu pusing..aku dok baca bismillah..langsung tak bercakap or berbunyi langsung aku..
yarabbi!!!tuhan je tau kot perasaan aku masa tu..
mcm ada crocodile in my stomach..
ahaha...dlm 5 minit je bendalah tu pusing..so bila dia stop,
aku ckp kat ibu fatin..loh!!kejap je..hish!tak mencabar langsung..
awkawkak..itu hanya tipu!
aku sgt takot masa tu..rasa mcm nak suh budak yang jaga mesen tu bentikan je sekejap n bagi aku turun..pastu baru dorang sambung pusing..

banyak cantik muka aku kan!(cantik kot..;)

elok je aku turun metahon,
adik ngn im pulak nak naik..
wah!im ni super berani la..
td da naik ngn nuha..ni nak naik ngn pak usu plak..
so aku layankan lagi..

si ibu fatin pegi mana ntah..dia layan si nuha ngn fatin..

ni masa adik ngn im..tp tak clear sgt..sbb bendalah tu tgh pusing aku amik gmbr dorang..:)

so turun je adik ngn si im dr metahon tu..
tetiba hujan rintik² air begelora..
so itu menandakan kami harus pulang ke pangkal jalan rumah..\
sebelum balik tu..smpt la kitorang snap gambar bersama²..


ni posing mak budak n budak²
aku takde dlm gmbr ni..

ha!!ni baru ada pic aku..:)

las skali..pic aku ngn im..
budak ni sibuk nak makan plak lepas main² td..
baru terasa lapar gamaknya..
kalau tak, nak suruh mkn ya amatlah susah..

kalau nak tau..
selama 25 tahun aku hidup kat dunia ni..
baru 3/4 kali kot aku g funfair..kesian kan!
tp bukan sbb mak or abah tak kasi pegi ke apa..
tp itu kehendak hati aku sendiri..
sbbnya aku ni pentakott..so buang masa je kalau aku pegi kalau tak main² bendalah tu kan..
hehee..


~~~nuha dan im adalah adik beradik..
~~~nuha & im adalah sepupu kepada fatin

10 comments:

jojomy said...

*ko mmg gatai nak kawin dah cha
**eh ko ada lesen ke nak naik bumper car tuh hahaha
***walaupun wajah mu nampak brutal tetapi hati manyak bunga2 wooo...padan la bila ajak gi genting lambat jek ko jwb kan. skang aku dah tau dah:D

~chacha~ said...

jojomy:-
ye aa jojo oi!!
ai tingin nak kawen..nak jgk perut besar mcm u tu..

eh!main panas nmpk..bummper car mana pakai lesen ok!

lagi skali main panas ye ko!!aku bkn tamo g genting tu..aku takot eksiden mcm bus masuk gaung tu..so i tak rela la..

Unknown said...

wah!
best!
lama da i tak pi funfair.

dulu kecik2 slalu pi.

cam seronok lak.

hehe~~

MOLY said...

seronok nya cha !!!
bess bess .. layan betol laa ...
sekali sekala dapat enjoy mcm nih syiok jugak kan ??
:D

nama nuha tuh sama la pulak dengan anak buah lily

heheheh ~

eLLe said...

Haa tu la yan, selama ni ingtkan kenapa la dia tanak pergi Genting.. muahaha.. kalau ko leh naik roller coaster kat genting, aku belanja ko satu baju esprit. hah!

Anonymous said...

funfair tu takde clown ke?

~chacha~ said...

chada:-
bes tak bes sgt la..
try aa ajak boipren u pg..sure mcm rasa kat obersea..
nak² ramai mat jebeng..(indon)
:)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

lily:-
a'a lily..sonok ghupernya melayan bebudak ni kan..tp sonok jgk kuarkan duit tok dorang.ahah..
mahal jugak ghupernya kat funfair tu kan..

a'a la lily..kita pon baru teperasan nama anah buah lily pon nuha kan..chumel jugak baby tu..:)

~chacha~ said...

elle:-
hamboi²..
sonok ek korang dpt gelakkan aku..
genting??ckp je bila..
i tak takkottt la..
i terima cabaran u!
haha..ada berani?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
zulazri:-
mlm tu clown takde..
dia mc..
period pain..;)

Anonymous said...

samalah dgn mama..ke banting weekend lepas!

~chacha~ said...

mamaranggie:-
lahh ye ke..
nape tak tpon..
kalau tak, bole join g funfair skali..:)