Sunday, June 15, 2008

sofa

opis aku ni kan baru pindah..
tp xde la baru sgt kot, dkt 3 bln jgk la..
ala..bukan pindah mana pon, pindah block je..
dulu kat block L, then skng kat block c..

aku tak suka sgt sbnrnya pindah kat sini..
ye la...dah la jauh dr geng aku (yan + eli=teman segossip)
pastu pulak, opis skang ni kecik dr opis yang dulu..
mana taknya..kalau kat opis dulu,
ada byk bilik..3 bilik bos,1 bilik meeting, 1bilik tv..
tp skang kat opis ni, bilik boss tinggal 2, pastu bilik meeting n bilik tb telah disatukan..gile xbes!
mmg perlu pon bilik boss tinggal 2 je..
sbbnya bos yg len x masuk opis pon..sebulan sekali pon susah..
cuma puan boss je agak rajin masuk..
tu pon tgk keadaan..
kalau dia tak bz ngn ektibiti sosial dia, masuk la...
kalau tak, behari² jgk la dia tamasuk..(takisa puan bos masuk or tamasuk ofis, yg wajibulghunnah, time gaji for sure kene masuk. kalau x, aku jual hopis ni!!)

ekceli aku takla kisa pun pasal bilik boss² tu..
sbbnya aku bukannya boss..
tp yang aku kisah, pasal bilik meeting n bilik tb dah disekalikan..
uawua!gile tak bes..
mana taknya, dulu masa kat opis lama..
bilik tb kitorang sgt bes!!
sbbnya ada sofa siap ngn kusyen bagai..pastu ada side table yang dipenuhi dgn majalah..
kononnya bilik tb tu, tmpt nak rehat kejap lepas penat buat keje kan..
aha, tp takde maknanya..sbbnya bilik tb tu selalu di salah gunakan..
sebabnya kalau puan boss tade, bilik tb tu mmg akan jd port utk "dorang²" tido..
(aku jarang weh,tp yang org lain tu selalu..haha!..psst:yan, ko sure tau sapa kan..:) )

tp skang, bilik tb da jadi tabest..
ye la, kan da disekalikan bilik tb n bilik meeting tu,
pastu otometik jadi sempit..
then bila sempit, so xmuat aa nak letak sofa bagai tu kan..
cuma bole masuk meja meeting+kusi+tb+almari n side table je..
so sesapa nak "rehat" smbl tgk tb, sila duduk di kusi meja meeting tu la kan..

adoi!!tak besnya..
dah jatuh, kene himpap dek buah kelapa pulak..(peribahse yg tak paham bahse)
tp nak wat camne..opis ni kan da kecik..so byk barang² kat opis lama takle bawak skali masa pindah..sbbnya tak muat..
nak tanak, puan bos kata sofa tu kene anta ofis lain..(dorang ni byk ofis..)
so,aku hanya mampu meratapi ketiadaan sofa yang penuh kenangan tu.(chewah!)
ye la, dia boss bukan aku..so dia punya pasal la nak letak ke tak sofa tu kat opis ni ke tak..
tp!! puan boss ada kata kat aku, yg dia nak beli sofa baru n letak dlm bilik tb tu..
tp kecik sikit la..kasi muat² ruang yang ada..
so otometik i jadi suka balik..
takkisa la sofa tu besar ke apa..janji ada..

tp da dkt 3 bulan lebih dah kitorang pindah sini,
janji tinggal janji je puan boss ni..
gamaknya mungkin puan boss tacukop duit kot nak beli sofa baru tu..
xpon mebi dia tade masa nak pegi beli..
xpon....(argh!mana aku tau kenapa...)

nak jadikan cite, sesampai je opis pagi ni..
aku pon terus masuk bilik meeting..
sbb nya suis lampu, suis ekon bagai semua dlm bilik meeting tu..
tetiba aku mcm nmpk something dlm bilik tu..
gelap, hitam n panjang je..
harus aku laju² bukak lampu...nak tgk apa bendalah tu..
skali bila da nyala lampu...
wah!!!
dah ada sofa baru..


aiiii sukkeeer!!!
tenkiu puan boss!!
puan boss la sgt memahami saya kan..:)

10 comments:

Adam said...

"aha, tp takde maknanya..sbbnya bilik tb tu selalu di salah gunakan..
sebabnya kalau puan boss tade, bilik tb tu mmg akan jd port utk "dorang²" tido..
(aku jarang weh,tp yang org lain tu selalu..haha!..psst:yan, ko sure tau sapa kan..:) )"

kuikuikui~ statement yang nak cover diri dia . ekeke! ;p jaat saye ni .. mengkantoikan orang jer....

kamo kerja ape ek? =)

Rmywvs said...

ko dah rasmi blom sofa tu?

AK said...

huhu
entri riwayat sang sofa sungguh!
congrats la dapat itu sofa!
haha

~chacha~ said...

dakjaat:-
hehe..
ko mcm tau² je kan aku cover diri sendiri..harusla beb..nak hidup kat dunia yg nyata ni, mmg kene gitu..:)

saya keje jd jaga je kat hopis ni..:)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

kiah:-
hehe..blom weh!baru sgt lagi..tatahan bau kulit tu..tak selesa nak tido dibuatnya..tunggu aa sbln 2 lg..:)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ak0:-

hehe..tenkiu2
meh aa duduk sekali..:)

eLLe said...

so,aku hanya mampu meratapi ketiadaan sofa yang penuh kenangan tu.(chewah!)

<--- muahahaha... kenangan apa tu??? beromentika di ambo ke???

ahahahahha..

Adam said...

alolo~ kamo jangan tewase lak .. usik mengusik tiade salahnyeww~ ehikz! ;p

~chacha~ said...

eli:-
sadap!sadap!
i tamo igt lagi benda da lepas..
ahahha..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dakjaat:-
hoish!
aku mana reti terasa² ni...

Anonymous said...

banyak ye kenangan-kenangan intimate ko bersama sofa tu? eh.. bukan bersama, di atas sofa tu ye. takpe. aku paham.

biasanye kalau bos ni memang dia selalu janji janji manis. tak pun kalau dia janji lagi 6 bulan la dia akan tunaikan. itupun ntah lepas kepala dia terantuk mangkuk tandas ke apa baru dia akan ingat balik janji tu. mmg mcm tu. live with it.
takpela.. dah sampai sofa baru, so boleh la ko memulakan kenangan intimate bersama sofa baru.

kuchalana said...

hai.. tgk slalu singgah ke kuchalana.. tq anyway...

citer sofa ni elergik skit la.. kekekke

~chacha~ said...

zulazri:-
heh apa yg ko paham antara aku ngn sofa tu ek??terharu ni kalau ko paham..:)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

kuchalana:-
aik elergik dgn sofa?kenapakah??
bole saya tau??

hehe..neway thnxx to u too..