Tuesday, August 19, 2008

ektibiti

ahad aritu, seharian aku dok uma..
mmg saja tamo kuar kemana2..
penat weh..setiap minggu since dr awal bulan asik kuar je..
bz betul!paklah pon da tak sebz aku..
yela, mungkin aku belatih nak jd menteri yg berbakti kepada rakyat kot..
tu yg kuar n kuar n kuar je kot..


kalau dapat merayap, mmg sonok..
kadang2 smp hilang akal aku dibuatnya..
tp akibat asik merayap je,
skang ni kaki aku sakit..

bukan kaki..tp belakang lutut aku tu..
kat tang lepat eh pelipat tu..tatau kenapa..

rasanya nak kene anta g wokshop, pastu ovehall..
mungkin ada skrew karat kot..xpon minyak bocor..
aduhhh, sakit weh!
*any sponsored utk percutian ke mana2 spa atau rumah urut yg bole overhall kaki aku?*

pagi tu pkl 730 da bgn..
teman mak g pasar n terus g bekfes..
then balik lepak2 tgk tv, pastu mak ajak teman anta adik tuisyen..
tp aku tak g pon, sbbnya malas..:)


tghari tu, tetengah tgk melodi tetiba terlelap..
ha, bila telelap..mak aku pon start la kacau aku..
elok je dia kacau, aku terus bgn g smbg tido kat bilik..


pkl 3 aku bgn..
then buat keje2 sikit pastu layan tv..
smp la ke petang..
tp dm pkl 6 camtu, aku terus masuk bilik..
kononnya nak layan cite bes, tp bila da sentap ngn sesorang kat dlm uma tu..
terus berkurung smp ke malam..(hehe, ni perangai buruk aku kalau merajuk kat ruma)


then dlm pkl 8 camtu..
baru aku kuar bilik..
tgk mak aku da masuk tido..gila awal!!
ye la, aku kan merajuk..so dia tade geng la nak tgk tv ke..apa ke..

tu yg dia tido tu..
pastu tetiba nik sms..(best friend since sekola rendah)

ajak lepak2..

memula mcm malas..ye la katanya takmo kuar seharian,
tp disebabkan bosan, so ok aje..
then nik jmpt kat ruma, terus g nz lepak2..
lepak smp pkl 11 gitu, then tetiba dia ajak g downtown ceras..
gerak dr nz singgah kat area uma kitorang then amik membe lagi 2 org ni..

sesampai je kat downtown ceras tu,
kawan aku si amy ni..

terus nak g reg kat tmpt karoke tu..
ha, dia ni mmg suka menyanyi since sek lagi..
so layankan je la..

ni festime aku dgr dia nyanyi..
eh, btul ke festime..rasanya time sekola dulu ada..tp da tak igt camne sore dia..
then bila dgr je dia nyanyi lagu tak tercapal akal mu, terus ilang akal aku dibuatnnya...
pergh, kecik2 cili padi rupenya..
suara dia tak melambangkan dia yg kecik molek tu..
gile weh, serius sedap sore dia..(bukan nak up2kan kwn, tp betul)
time dia tgh nyanyi tu, ramai dok kumpul depan stage tgk dia nyanyi..

bangga pulak aku disitu..ahahah
abis je lagu tu, dia nyanyi lagu ella pulak..tp aku tak igt tajuk dia..
tp yg penting, masa dia tarik....rasanya pitching dia lari sikit kot..
tp xde masalah, masih boleh di asah bakat dia tu..
chewaaah..:)


lepas dia abis nyanyi 2 lagu..
kitorang pusing2 then g kat kete..
pastu dorang2 tu ajak lepak dataran..
ha, lama betul tak pg dataran rasanya..last g lepak kat situ, masa kecik2 dulu..
time tu abah bawak g tgk keindahan kota kot..:)
so ikut je la..


sesampai dataran, baru aku tanya dorang apsal nk lepak situ..
owh, rupenya dorang pon sama mcm aku..lama da tak g situ..
so kitorang cari tmpt duduk n sembang2 smbl layan tangkap gambar..
hehehe..gile kampung kan aku?

cha, emy & nik..

psstt:rasanya lepak dataran, tp xdepon gambar dataran..gambar makhamah ada la..ishh lupa daratan sungguh la kot!

5 comments:

Ceera said...

macam ku kenal je nik tu..

junior kita kot...

Anonymous said...

kau contact lagi dgn diorang ek...wah chaiyok2...sama je muke diorg dari kecik sampai besar

13may said...

waaa...bestnya berembun :D

Unknown said...

gigih niiihhh!

:)

~chacha~ said...

ceera:-
ha, mungkin la kot kan..
dia pon seraya jgk..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
suhaila:-
hehe..
contact je..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
tgeblasmei:-
hehe..
bes tak bes sgt la..
tp esok pagi nak bgn g keje, musibat jadinya..ngantuk tak hengat..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
chada:-
hehe, sesekali tringin jgk nak lepak situ..ajak laa jd u g lepak..:)