Tuesday, August 12, 2008

jumaat

ha!!!!
meh aku cite last week tu aku g mana..

ekceli aku g taiping, kazen kawen..
mcm haram apa je kan..
setakat nak g taiping siap buat pesanan utk semua tu kan..
mcm bagus je...tp ni kan blog aku..so sukahati aku la!!

kitorang naik train je g sana..
sbbnya masing² mcm malas nak drive..
so yg naik train masa tu aku, emak, adik, aunty, sepupu n anak dia..


ha...tu sepupu aku ngn anak dia..
dorang tu kelaparan rasanya...
ketapi belom jalan, tp makanan da nak abis...


da kenyang harusla tido kan...
tp yg kelakarnya si fatin tu..
bole pulak dia buat aksi tido smbl berdiri..

masa dlm ketapi tu..
aku dok ngn adik..
memula tu bole lagi nak layan dia..

lelama rasa mcm nak suh dia cr seat lain je..
gile kuasa betul budak ni..

asik nak makan seat aku je..sempit rimas semua ada..

ha, ni pulak aku punya perangai masa tu..
mata agak mengantuk jgk la..
tp takle nak tido sbb terang sgt..
so aku pon amik shawl n selubung..
baru la bole telelap..

elok je baru nak mimpi..tetiba terjaga.
sbb bunyi bising..
org dok lalu lalang nak g cafe la...g toilet la..
pastu da la tak reti nak tutup mulot smbl berjalan tu..
potpet potpet..geram betul aku!

nak sound kang, tak smp hati pulak kan..

perghh lama betul nak smp taiping ni rupenya..
dah la byk station dia benti..

gile menyesal dibuatnya..
tp takpe, pengalaman kan..

dlm pkl 12++ gitu,
tetiba ada org ramai2 dtg kat gerabak kitorang..

tetiba ada sorang tu ckp pakai mic n bg tau dorang ni wakil dr DBP(Dewan Bahse &Pustaka)
dorang ada buat game..sapa dpt jawab..dpt hamper rm100...
wah, terus mcm bersemangat masing2..
terus duduk leklok, pastu bele rambut ngn muka yg sememeh bangun tido tu..
sbbnya ada diantara dorang tu siap bwk kemera nak tangkap gambar sapa yg dpt jawab soklan tu la gamaknya kan..

pastu dia bg soklan camni..
" selain syair...apa seloka melayu asli lain?" (lebih kurang mcm ni la soklan dia)
ntah camne, laju je sepupu aku jawab dgn confiden...dia kata pantun & sajak...
hahaha..org DBP tu kata salah..
pastu ada pakcik dpn seat kitorang tu jawab..
pantun & gurindam..so dptlah pakcik tu hamper..

pastu org DBP tu kasi soklan lagi..
time soklan dia "TOK SAKO dr mana?"
tetiba aku terus angkat tangan nak jawab...
then dgn confidentnya aku jwb kelantan..
padahal time tu mak da bisik ckp dr pahang..
perghhh durhaka lagi kat mak..kan da salah..
ciiittt melepas lg..taik kucing sungguh..

masa lepas org dbp tu bla,
aku ajak sepupu aku tu g cafe..
bukan nak beli apa pon..
saja nak jalan2 dlm train..
gile kampung kan!tp saja je nak tgk suasana dlm tu..
perghh gile ramai rupenya..
tp yg aku nmpk mcm ramai bebudak politeknik mana ntah..

tatau mana dorang nak pg..
bersidai2 je dorang kat tgh2 gerabak tu..
patut la bising ya amat...

balik dr cafe..

memasing smbg tido balik..
sesedar pakcik ktm tu bg tau da nk smp taiping..
time tu tgk jam da 250 pagi..

perghh 6jam lebih terperap dlm ketapi..
penat gile rasanya...


ni la station taiping yg oldschool..


sementara nak tunggu uncle kitorang jmpt kat station ketapi tu..

pssst:nnt aku smbg yg ari sabtu ngn ahad tu..

5 comments:

kuchalana said...

lama xnaik train...

Anonymous said...

kebas ek bontot naik train.padan muke..sape soh malas drive :D eh, sori,aku lupe ko masih pike nak amek lesen ke tak :d

~chacha~ said...

kuchalana:-
g aa naik train bawak anak²..
syiokk woo..:)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ainiyah:-
amboi²..
sonok ko dpt kenekan aku ek..

kiemieuk said...

kesian dia...
penyek bontot dia..
hua hua hua...
itu baru 6 jam jo sis...
i balik kg i pernah kena 13 jam tau atas ketapi tue...
huhuhuh...
sebab tu kempis sampai skang bontot i...
hahahaha...

mano gambar mengepitnyo

~chacha~ said...

bro:-
13jam??
gile tak mampu i rasanya..
kena mkn ubat tido kot,baru bole tido ngn nyenyak nya..tp tak guna jgk rasanya, for sure akan lebih letih lepas tu..

gambar?tunggu dorang2 tu transfer..lembap sungguh..kat kamera i tade..