Thursday, August 21, 2008

hello mr.stalker!

kejadian ni da lama dah...4/5 bulan lepas ..
time tu kat bus stop jln duta...aku tgh tunggu si yan jmpt nak g ofis sesama..
pastu tetiba ada org tergur aku..

stalker : hye, bole tumpang tanya.. bus no berapa yg bole pg bkt bintang dr sini..

aku : dr sini xde bus terus g bkt bintang.tp u bole naik bus no b115 then turun kat jamek..pastu amik bus lain or cab..tu lagi senang..xpon naik bus yg 618 tu g ttwangsa, then dr situ bole naik monorail terus smp bkt bintang..

stalker : ok terima kasih..pandai u ek pasal bas...hafal semua no...

aku : a'a..selalu naik bus...mmg la tau...

stalker : u melayu ke? asal mana...

aku : a'a melayu..org kl jgk..

stalker : keje kat mana?

aku : hurm, sri hartamas...

stalker : owh..then ni tunggu siapa? kenapa x suruh bf hantar..

aku : (yg ko bz body pahal..ckp dlm hati je!) tunggu kawan jemput..

stalker : tetiap hari tunggu kat sini?

aku : yerp..

pastu diam dlm 10 minit...mungkin dia tau aku malas nak layan dia kot...
tetiba..

stalker : bole tak i nak mintak ur fhone no?nanti lenkali bole call nak tanya no2 bus kalau nak pg memana..

aku : owh, xpe la..saya takde fone...(padahal time tu elok je aku tgh dgr radio dr fone..pg la mampos kan..)

taklama dr tu..yan pon smp...
aku terus masuk kete...
then aku cite kat yan..
kitorang gelak je...

pastu masa smp kat traffic lite jln duta yang ke arah masjid wilayah..
kitorang benti coz lampu merah...tetiba ada 1 moto benti sblh kete yan..
time tu tak pasan lagi...bila elok je jalan...aku tertoleh kat org yg bwk moto tu ...
then bila tenampak je muka org tu...terus aku tejerit...
manataknya...rupenya org yg bawak moto tu, org yg sama tanya aku pasal bus..

perghhhh gile apa..
time tu aku terus ckp kat yan yg tu la org nya..
then kitorang gelak gile2..
terus aku terasa kebodohan diri sendiri..
mana taknya..penat aku terangkan pasal bus bagai..skali naik moto je kot..
hishh...bingai sungguh..

pastu yan pesan kat aku..
next time carefull..
mana nak tau lepas ni dia tunggu aku kat bus stop tu lagi kan..
ye la, dia pon da tau yg aku akan ada kat situ tiap2 hari..
perghhh time tu aku terus agak cuak..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
selang 2/3 hari pastu..
kat bus stop yang sama..aku kene tunggu bus
sbb nya time tu yan cuti..
tetiba aku tenampak org gile td tu duduk kat situ lagi..
pergh, da la tade org time tu..
cuak siot..tp time tu aku perasan dia ada buat cobaan nak tegur aku..
tp elok je dia nak bukak mulot..aku terus bangun n tahan cab...
hahahahahhahahhahah padan muka ko!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
selepas beberapa bulan..
tetiba td masa aku tunggu cab,
aku tenampak org gile tu lagi..haha..idup lagi ek ko..
time tu bole plak aku tepandang kat dia..
terus dia senyum kambing gurun kat aku..
harus la aku buat muka yang bagus kat dia..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
pesanan utk mr.stalker.

heiiii mr.stalker!(eh, dia tau blog aku ke?)
aku ni mmg la peramah...tp disebabkan cara ko tu salah..
so mintak hampun la aku nak layan ko kan walaupon as a friend..
sbbnya ko sgt menakutkan aku yg sememangnya berani ni!

6 comments:

Unknown said...

tapi kan......
klu kene mat flasher lagiiiii teruk!
eyyy..i pnah kene..
uwekkk!
muntah i tgk menatang dia.
khinzir sungguh!

JD-Kiss said...

wahh..peminat kejar tu..

mesti dia blogger gak..hehe..

kalo dia tanya lg psl no bas..yu tanya la plak dia psl spare part moto..hehehe..

-LaDy rAzOr- said...

hehehee....cian ko!
next time berhati2 yer....
jgn ramah tamah sgt...
melainkan mamat tu bawak mercedes ke bmw ke evo 9 ke...then ko leh ramah tamah yang plg over skali!!!!
hahahaaaa......

~chacha~ said...

chada:-
owh itu i pon pnah kene jgk..
gilak itu manusia..
time tu da la i masa dajah bape ntah..
gile punya koliang!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
jd:-
hah?rasanya bukan blogger kot..
sbbnya time tu i blom bergiat lagi dlm bidang bendalah ni..:)

tanya kat dia pasal sparepart moto?xmo aa..kang dia gelak kat i mcm mana i gelak kat dia..ahah..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
nofa:-
aku rasa kalau mamat bawak merc ngn bmw tu mana pandang aku..aku ni sekadar di pinggiran bus stop je..

peej said...

omg..sangat scary ok..
kau boleh layan..
tp ye la..ingat ikhlas kan..
tp aku pun pernah terkene..
aku layan je..rupanya org tuh nak ngorat noy..mihahah..buduhh..

~chacha~ said...

peej:-
ye la...
aku igtkan bebetul la dia tanya pasal bus..rupenya...
manusia manusia..
:)