Thursday, July 10, 2008

azam berazam

aku dah lali dengan ayat² mcm ni...

"cuba kamu g amik lesen, xyah nak harapkan mak ..."
"eh, nape u tak g amik lesen, kan senang kalau pandai drive..."
"weh!ko bila nak amik lesen ni, kete ada..bole bawak.."
"keje jauh, kan sng drive..xyah kuar awal² pastu xyah kejar train bus bagaitu.."
"bla..bla..bla.."

sgt keji kot aku ni..
umo nak msk 2*, but still tade lesen..
aku bukannya xmo g amik lesen,
tp mungkin aku takot KOT...
xpun mungkin aku tade masa nak g belajar KOT,
xpun mungkin ada sejarah hitam KOT...
xpun mungkin aku pna g belajar, tp amik test tak lulus² KOT..
xpun mungkin aku pk 1hari nnt aku ada driver KOT..
xpun mungkin aku mmg xpna terpk nak ada kete sendiri n bole drive kemana saja KOT..
macam² kemungkinan ada kat sini...

tekala apa kemungkinan yg menyebabkan aku tade lesen..(yan&eli sila jgn teka.kalau x putus kawan!)
aku mmg takkan bg tau mana 1 diantara kemungkinan tu,
sebabnya, kalau aku bg tau confirm aku akan di gelakkan atau papesaje...
so untuk mengelakkan dr sebarang kejadian yg menyakitkan, memalukan or apa² better aku xyah bg tau la kan...
tp kalau nak tau jgk, g a jumpa mak aku, then tanya apa kes aku tade lesen,
confirm dpt jawapan la...sebabnya mak aku mmg suka bercerita...

ekceli aku pon da bosan dgn kehidupan tade lesen ni n x pandai drive..
sgt sadis kan..
susah gile sbnrnya, tp nak wat camne...sendiri pk la kan!
papepon semoga azam aku tahun ni utk amik lesen menjadi la kan..(setiap thn azam mcm ni...tp x jgk dpt lesen)

6 comments:

eLLe said...

haaa ini macam, aku tau kenapa.. kalau aku guna nick anonymous, pastu aku teka, pastu dapat hadiah, pastu aku bagi address rumah aku so that ko bleh post hadiah kemenangan tu..

How bout that??

muahahaha.. Firaun pulak kot mcm tu..

kiemieuk said...

alaaa...
i pon tau...
pastue kasi address jugak..
camner nie...
banyak hadiah dia ni kena kasi lepas nie..
whoaaa hahahaha

ps: pergi sumayang jumaattt ker...

~chacha~ said...

eli:-
hah...
pekata ko cuba try test..
nnt pastu ada la malaikat maut dtg kat palm spring anta adiah..
amacam?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
kimi:-
amboi² mana u tau ni bro?
u da tipon my mom ke?

Uda said...

ambek lesen B full ajer sudah la.... pastu bole bwk superbike.... lg terrer....

p.s. i masa 1st time ambek lesen kete, i sumpah tester JPj tue. trus die buat satu 'cross' besar atas kertas test dgn menulis remark 'GAGAL!!!'.... HAHAHA!!!!

jojomy said...

hahahaha aku nak jwb ni...ala bg la aku jwb weii

~chacha~ said...

uda:-
bukan lesen B full je nnt i amik..
lesen terbang semua kalau bole..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
jojo:-
hah!try aa jawab..
nnt kita bole declare war..
amacam?