Wednesday, July 16, 2008

macam² ..

aku tatau aa..
since dulu lg aku suka sgt tuka pesen n kaler rmbt..

setahun ntah berapa kali..
cina kedai tu sure suka la kan aku asik dtg kedai dia je..
sebabnya aku mcm membantu dia utk cepat kaya..

tp aku ni la yang cepat miskin tade duit lepas buat rambut..
mak da xlarat nak bising ..dia kata dr bg duit aku kat cina kedai rmbt tu, baik bg kat dia..
eheh..tu budgect lain mak..


bukan aku nak belagak ke apa..
tp mungkin tu cara aku nak bg kepuasan utk diri sendiri..

nak bg kepuasan kat benda lain, tade benda rasanya
lagipon aku suka tuka2 pesen rmbt ni...

setiap org ada cara masing² utk puaskan diri sendiri..
so mungkin ni cara aku kot..

ni aku letak gambar aku ek..

tp tade aa lawa pon..
lgpon, aku bukan buat kat kedai mahal²..
aku cuma g saloon kat p.indah tu je..
harga dia bole tahan berpatutan la..
da 6 thn kot aku g situ..
aku suka g saloon tu sbb dorang pandai nak sesuaikan pesen cemana utk aku..

sbb tu aku x berani nak gatal2 tuka saloon lain..
kang kalau g saloon lain, mau menyesal x sudah mcm aritu..
hahha..

pertengahan 2006- curly & highlite


pastu aku
straight kan balik after 6 months kot..(early 2007)
aku malas nak jaga curly tu..leceh..nak kene letak gel bagai..
melambatkan aje!


gile mengada nak ada bunga..kononnya ayu!

sebulan je aku rmbt pnjg time tu..
pastu aku potong pendek..lgpon time tu mcm musim semua org rmbt pendek..

aku pon ikut aje..(mudah tepengaruh bab2 rambut ni)
tp time tu aku x potong kat saloon biasa, aku g kat the curve..
pekabooontot nama kedai tu..sevis dia ok..tp agak mahal..

so mungkin tu yg pertama n terakhir rasanya aku g kedai tu..
mcm rugi je..

bg aku, sesuai la kot hair stylish kat pekabooo tu buatkan style mcm ni utk aku..
dia kene messy2 sikit..
tp tangan aku ni x creative..

so selalunya adik aku yg bongsu tu akan style kan rambut aku...
sebabnya kalau aku, aku just sikat n biar je..
gila x seni aku ni..


bila da panjang sikit rmbt tu,

aku gi tukar kaler plak..
aku suh cina tu kalerkan satu kepala..pastu buat 1 line, mcm kaler blond..kononnya mcm highlite..

ni warna yg sama mcm pic yg atas tu..cuma kaler dia makin lama makin terang..(middle of 2007)

lama jgk aku stay ngn pesen n kaler mcm tu..
pastu bila da bosan,

aku g suh cina tu tukar kaler plak..
disebabkan aku suka kaler
purple, so aku suh dia purple kan rmbt aku..

kaler purple dia mcm menarik , tp x kekal lama..dlm sebulan lbh je kot..
pastu dia tukar jadi brown balik..mmg camtu cina tu ckp..

xsmp 3bln pastu, aku bosan lg..
aku tukar kaler hitam plak..tp ada highlite merah..

cobaan berani..
ye la, nmpk dek nenek aku kat s.alam tu..
mau di ceramahnya aku 4 hari 4 malam..


aku suka gile kaler mcm ni..
kononnya rock la kan..
tp merah tu pon x thn lama..2 bulan je kot..
then yg merah tu nmpk mcm brown²..
n hitam tu skang jadi mcm brown jgk..


so rmbt aku skang,
mcm ni la....
mcm ada rasa nak tukar kaler je lg..
tp mcm da takmo..
nak kasi rmbt aku rehat dr diapa-apakan..
papepon, tgk je la nanti..



p/s: sesapa yg minat nak try kat salon yg aku biasa pg tu, sila bg tau sahje..
salon tu murah n puas hati la..

14 comments:

Qaseh Bidadari said...

wah..lawo2 lar pesen rambut die...

Anonymous said...

cha...salon tu kat mane?aku tgh berkira2 nak ubah pesen rambut ni...aku ni kan last aku potong rambut kat sebelah kedai mamak kat taman melur tu...adik aku je suke g situ...aku rasa tak best....

pasal komen kat blog aku tu:.. yekot die nak adik...ala nnt la...nnt tak ckp kasih syg...heheh

~chacha~ said...

mama:-
tenkiu..
:)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
suhaila:-
oh, kedai tu betul2 dpn sekola men. pandan indah..kkedai tu cat dlm dia mcm pepel sikit..nama kedai tu, hah aku lupa..

Unknown said...

wahh!
anda sgt berani!

i like ur hair yg mid 2007.

i wish my hair boleh buat mcm u!

ni tak..my hair cepat rosak dan kejung.

ughh!

Uda said...

i pernah buat kaler rambut mcm kazuyuki toda (player bola japang), exactly mcm nie http://news.bbc.co.uk/media/images/38096000/jpg/_38096989_toda.jpg

tp yg paling ekstreem, rambut punk cacak berduri karrer ijau.... haha... zaman jahiliah betol la...

p.s. u kareer rambut jer? tak nak cuba karrer bulu ketiak??? ;-)

kuchalana said...

aku ada sorg kawan mcm hang.. duk tukar style rambut sebulan skali.. la ni dia dah pakai tudung.. bukan sebab insaf tapi sbb rambut gugur sampai nampak kulit paler... jgn memain beb.. bukan dia ja.. kawan dia yg duk slalu buat rambut pon kene.. dah la skang ni depa berdua kuar pakai tudung... kekekkee

-LaDy rAzOr- said...

bestnyer dapat tukar style n kaler rambut mcm2 pesen cam ko wat tu...
aku tringin gak nak wat pesen mcm2...
tp memandangkan aku keja gomen..kang terkujat lak bos aku nengokkkan anak buah dia yg haru biru ini....
huhuhuh.....

~chacha~ said...

chada:-
nak ikutkan tade la berani sgt..
tp disebabkan cina tu pandai nak buat apa yg patut kat rmbt i, tu yg ok aje..

hah, pekata u beli dia punya ubat treatment..then u bole treatment sendiri tiap2 kali mandi..:)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
uda:-
ahaha..
i kalau buat gitu, mau ditendang pankreas oleh nenek nnt..
so baik tapayah kot..:)

oh, bulu ketiak da warna da..tp mana bole kasi tunjuk..

~chacha~ said...

kuchalana:-
eeeee xmo aa jd mcm tu..
takot woo..
pakai tudung?maybe 1 day nnt..
so b4 pakai tudung ni la dok cuba bagai fesyen..nnt kang tade la i tekulat²

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
nofa:-
eh, keje gomen tableh ek rmbt pesen2..
ala, ko slumber je ko nak buat happer kat rmbt ko tu, confirm pastu ramai je mengikut..tp kene tahan sikit la kan dgr org² ckp belakang..

Anonymous said...

mcm ku kenal awek yg dlm last pic itteeeww..
kem slm kat dia ek..

~chacha~ said...

atok:-
aih, kalau ko kenal..
ko smp kan sendiri la salam tu.
aku da lama berenti jd posmen aa..

uranus said...

wahh..macam2 pesen rambut nih..

NN said...

macam macam kaler nih..
bole buat album..

~chacha~ said...

fahmi:-
hehe..
saja sukasuki tukar pesen..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
nikli:-
eh, album apa ek?