Monday, July 14, 2008

tipah tertipu

aku xpaham betul la bank² kat mesia ni..
nak buat settlement pon susah..
aku nak bg duit kat korang..bukan nak suh korang bg lagi duit kat aku..
gile betul la..

wahai kawan²..
aku nak nasihatkan korang ni..
jgn sesekali berani nak try CIMB EXPRESS LOAN
sgt sux ok..
aku nak buat settlement..
surpose loan tu utk 4 thn,
tp disebabkan aku ada rezki lebih, aku nak bayar la awal..
setahu aku, kalau kita nak buat settlement, of coz dpt kurang kan..
tp rupenya x..
aku kene bayar semua amount balance + 3 month interest yg kedepan + admin fee..
wtf??
banyak kali aku tanya kat budak bank tu..
aku tanya dia kenapa mcm ni..kenapa plak kene bayar lebih..
then dia kata sbb ada dlm agreement aku jnji nak bayar utk 4 tahun, so bila bayar awal,dia mmg akan charge mcm tu..
gile sakit hati aku dibuatnya..

11 comments:

Uda said...

oooo.... itu pinjaman cekik darah.... mcm along....

p.s. baik pinjam pakai bank islam....

~chacha~ said...

uda:-
dah la cekik darah..
pastu bole buat org naik darah pon ye jgk!gile menyesal..
cimb suxxx..
taksuka!

Unknown said...

ye ke.. hmm aku tatau menahu laa pasal loan2 neh. kalo cimb sux.. yg mane bank yg tak sux? hihi

~chacha~ said...

dosh:-
ntah aa..
mebi bank yg aku nak g i'view aritu kot yg ok..

MOLY said...

dorang nak dapat untung tuh
sbb tuh mcm tuh..
some more cimb bank interest antara bank yg tinggi laa ..

knp x amik je bank rakyat ..
kan senang
skang nih x pakai penjamin tau
as long as konpem keje kat situ
:)

~chacha~ said...

lily:-
tuh aa pasal..
jahat gile menipu org..
benci sungguh!

bank rakyat?
hurm x bole rasa nya time tu..
sbb my co x listed kat share apa ntah..
tapaham sungguh!

-LaDy rAzOr- said...

bkn ke boss ko dah jadikan dirinyer seperti 'bank' gak dgn memberikan ko 'pinjaman' ke???

~chacha~ said...

nofa:-
hahaha..
mengong ko ni..

Ejey M. said...

Bank Rakyat just the same.

Since kita dh ade agreement dgn derang let say 5 years, so dia dah calculate siap2 utk 5 years nye installment, dia dah tahu brapa dia untung.

Kita nk selesai cepat, so mmg dia akan mintak part yg dia patut dpt interest ikut agreement 5 years tu.

ps: Lg senang nk pinjam lagi banyak songeh sbnya ye dak? Very nice informative info here, tq!

NN said...

rasanya itu dipanggil early settlement fee.. depa nak charge jugak laa sebab kita banyak duit sangat nak settlekan loan tuh awal dr term aggrement..
:)

mmg dorang saja nak pow duit kite..

~chacha~ said...

ejey:-
ntah la..
semua bank sama je..
benci betul bank kat mesia ni..
lepas ni pon rasa nak simpan duit dlm peti besi je..pastu sorok bawah katil..gile sungguh!..

neway thnxx for visiting my blog..:)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
nikli:-
a'a ye la kot..
ntah apa²..
patutnya kene aa faham apsal org nak buat settlement cepat..
ee mcm ni lmbt lg la i kawin..ahha..