Sunday, July 27, 2008

cuti-cutian..

arghh!!!
mls gile nak keje arini..
pagi tadi mak kejut suh siap g keje pon, liat gile nak bangun..
lepas patblas kali mak ketuk pintu,
baru aku bangun n bg tau yg arini aku nak MC gamaknya..
pastu aku tu masuk bilik n smbg tido..

heheh..

pkl 730 tesedar n terus siap2 utk pg keje..maknanya tajadi MC..
hah, ni mmg tebiat aku kalau tak cukop tido sbnrnya..
mmg la da cuti lama..
tp rasa mcm tak cukop rest aje..
setiap ari x melekat kat uma..
start from jumaat smp la ahad asik merayap..

meh aku cite apa ektibi aku since jemaat smp ahad ..

ari jemaat tu ekceli ada benda nak kene uruskan ngn mak..
benda nak diuruskan kejap sahaja,
tp disebabkan da plan nak bawak mak g soping kononnya lepas tu,so aku suh mak cuti jgk..
kalau tak mak nak halfday je..
aku ajak mak g jln tar & kwsn sewaktu tu je..lgpon nak cr kain utk baju raya..:)
(pegh! puasa blom, tp sebok raya..eh, aku punya suka la kan..ekceli, raya² b4 ni asik la membeli baju kurung readymade, rasa mcm x bes..sbbnya da la beli lastminit..xde choice sgt..so kalini kononnya dgn harapan nak raya penuh gahhhh la kan..)
lepas 1 kedai ke 1 kedai kitorang masuk..

then abis kat jln tar tu, g sogo plak, then masuk pertama then masuk maju junction..seronokkan..
tp kesian jgk kat mak..sbbnya kaki dia bukan bole jln jauh2 sgt..

tp dia kata takkisa..layankan aje..
tu pon byk kali kitorang stop n rest..
kalau tak asik tergelepok je kaki mak tu..

dr pkl 11 am ke 6pm kitorang ada kat situ..
gile lama...

smp ruma dlm pkl 7 gitu..
pastu siap2 anta adik g tuition plak..
siang tu da janji ngn si eli nak g downtown danau kota..
so aku sms tanya dia jadi ke tak..

dia kata jadi..
nak ikutkan kaki, mmg tak larat nak jln2..tp kalau x jd, abisla ilang macho aku kan..
so pon aku ok aje..lgpon aku mmg da lama nak g sana..cuma tade kesempatan je..
dlm pkl 9++ gitu dia jemput then terus menuju g nz dulu..
sebabnya time tu rasa mcm kebulur..
around 11++ mcm gitu baru gerak dr nz ke danau..


pusing2 kat danau smp pkl 1 je kot..
gile ramai orang..(dah gaji kot dorang..)
time tu serius lutut +kaki+tapak kaki semua da sakit..
nak ckp pon tak larat..

tp aku tetap gagah perkasa nak pusing smp abis..
alang² menyeluk poket, biar abiskan aje duit² tu ..(eh, peribahse x paham bahse kot ni..)
pkl 2 smp uma then terus tido smp esoknya....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
sabtu tu pulak..bebangun tido
hajat dihati nak kuar g sg.wang..
tp serius tak lalat eh larat..
so siang tu duduk2 aje kat ruma..
eh, tipu la duduk2 je kan..

sudah semestinya aku tido sahaja..
gile kebas kaki aku..serius tak tipu wei..

lama gile dah tak buat ektibiti merayap tak hengat dunia ni..
masa memudi dulu selalu la..tp skrg ni, jarang sama sekali..
bukannya apa, da tatau nak g mana kat mesia ni..(ada rasa mcm nak kasi aku penampar x?)

mlm tu pulak lepas maghrib,
kitorang sefamily g kajang..

ada makan² ngn family side abah(kitorang still rapat, even abah tade)

weh, layan pic la ek...tade idea plak nak cite..
tp xbyk pon..

mcm lupe plak nak snap2 bila da bersembang tu kan..

mata merah?pahal ntah.masa ni, aku ngn mak dah siap..
kitorang dok tunggu anak² bujang yg tengah besiap kalah perempuan!

malam tu rasanya dkt 25 org kot family members yg ada..
ramai but still ada yg tadapat join dinner mlm tu..kalau x lg bes..

tu kupu²..baru form 2. nak kenal?

diantara kupu² perempuan..

kitorang lepak2 situ smp pkl 11 je kot..
then gerak balik uma masing²..
seronok gile dpt kumpul mcm ni sesekali..
tp yg x besnya, aku asik la di tanya soklan yg cepumas...
adoiii..papepon thnxx to nenek coz belanja malam tu..
(nenek, nnt saya tunaikan permintaan nenek tu yer..)

smp uma pkl 12, then terus tido..
nikmattttt...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ha, ni plak masa ari ahad..
aku ikut mak g wedding kazen dia kat d'sara..
then lepak kat uma org kawen tu smp pkl 2 gitu..
pastu, bila balik tu..mak balik ngn adik je..
yg aku plak, kuar ngn sepupu aku g midvelly..

dr pkl 4 smp pkl 9 kitorang dok melilau dlm midvelly..
then masa balik singgah pandan jaya makan durian durian pulak..
time tu da taklarat sbrnya..otak pk nak tido n malas nak keje..
sesampai uma pkl 10+ memandi n terus tido smp kepagi...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
hah tu semua diantara ektibiti yg aku buat masa cuti tu.
tade la meriah mana pon..
tp aku happy...

6 comments:

Uda said...

sakan jln2.... tak basuh baju ker ujung2 minggu???? hehe....

p.s. saya selalu ditugaskan membasuh baju pada ujung minggu sbb.... ironing baju adalah tugas yg amat malas saya buat.... so, itu nyer tugas, org lain la buat.... haha!!!!

Unknown said...

sronok ok kalo berkumpol ngan family neh

~chacha~ said...

uda:-
minggu ni cuci basuh baju n kemas rumah..baju anta doby..uma biar je berselerak..:P

org lain ironing baju??untung badan..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
dosh:-
a'a seronok..
tp susah nak dpt kumpul ramai2 gitu.

Unknown said...

i pun tgh sakit kaki.
jln2 kat OU,drp new wing pi old wing.
Patah balik pi new wing.Rasa tak dapat carik brg,lari pegi old wing.
Merasa last pit kat B.I,kene tipu!
Cilakak.

Walaupun RM15 dan Mega Sales,duit tu tetap haram.
Hasil penipuan.

Opsss.Teremo plak.

Hiks.

~chacha~ said...

chada:
hehehe..
i ni rasa nak g urut kaki je ni..
tp tade masa je lg..
serius sakit kat tang belakang lutut tu..mcm minyak da kurang je kor..

jahat B.I tu kan..
kalau dekat2 for sure u bole g fight balik..next time, more carefull..

eLLe said...

len kali nak tulis nama aku, guna nama palsu atau samaran ok..

dah kantoi ni.. muahahaha...

pijak perot ko sket bleh???