Tuesday, July 15, 2008

jongjong inai mak ipong rajawali..

tada...
cantik tak??hahah..
ni aku buat masa nak raya thn lepas..
ekceli sesaja menggatal nak buat bendalah ni..
sebabnya time bulan puasa kan byk je kedai yg buat lukis2 mcm ni kat jln tar..

masa nak buat tu aku pesan kat akak tu suh buat corak simple² sahje..sbbnya kang kalau padat berselirat sgt sure buruk mcm kap lam ya nga (bahse jawi,sila eja)..so dia pon tunjuk corak ni..
aku pon setuju ajo...
ekceli corak yg panjang tu patutnya ke jari telunjuk..tp aku suh akak tu tukar g jari tgh..
sbbnya kalau buat kat jari tgh tu, mcm bes..
sbbnya kalau nak tunjuk fuck nmpk mcm sopan+rock=sorock..

masa siap dia lukis² tu, dia pesan...
jgn basuh dlm masa 2 jam kot..
tp dlm sejam gitu, aku tgk dia da kering..
then merekah² tu..aku pon kopek n g basuh..
so hasilnya, warna dia xla pekat sangat..
xpe la...bukan apa pon..
saje² try test je..

wan aku kat raub tu..
suka sgt berinai..
teringat dulu masa kekecik..
kalau aku ada kat kg,kadang² dia tentu buat inai..
tp bukan utk aku..utk dia la kan..
bila dia pakai, aku pon sebok nak pakai jugak...
bila da pakai tu, sure wan aku bungkus ngn plastik..
sbbnya takot comot..
inai dulu ngn skang lain..
inai dulu kene giling bagai..
skang ni da moden, ada yg jual dlm tiub la..da hancur guna mesen la..
tp seingat aku, wan aku guna batu giling..
gile kuat org tua tu menggiling masa tu..

inai dulu kaler dia merah n susah nak hilang..
tp skang oren je, pastu x smp sbln pon da bole hilang
ada skali tu, aku inaikan kuku aku..time tu kecik lagi la..
masa buat tu eksaited..tp bila da basuh je inai kat jari aku tu..
aku da mula rasa menyesal..bila menyesal tu,mcm2 soklan aku tanya kat wan..
camne nak hilangkan cepat..kalau kikis kuku bole ke tidak..
ahhaha..sebab nya aku tak tahan bila bau inai tu..
gile mengada..
sapa suruh buatkan..so padan la muka..
since dr tu..mak ngn abah akan igtkan wan kalau aku nak berinai, jgn kasi..
sbbnya takot sawan mengada aku dtg..
hahha

skang ni, bila da besar...
aku da xkisah dah..
rasa mcm nak je pakai inai banyak2...
tp time kalau aku kawen nnt..
aku nak buat corak mcm2..
siap kat tangan, kaki, lengan, montot bagai..
hahah

5 comments:

Unknown said...

oit chachaaa tara kucha chaa

aku nak kasi ko award

~chacha~ said...

hah..tenkiu dosh bebeh..
terharu i..

-LaDy rAzOr- said...

baca kisah ko neh, aku tringat sama cam prangai aku gak kecik2 dulu...
suker pakai inai....pastu show off kat sumer orang...
pastu siap compare ngan kazen2 jari saper lagi merah inainyer...
sure aku kalah...inai aku asik kaler oren jek!
huhuhuh.....

Uda said...

masa sekolah rendah dulu, aku pakai gak inai kdg2.... kat semua jari plak tue.... pegi sekolah, sapa kutuk aku pondan ker, prempuan ker, aku belasah.... pastu cikgu report kat ayah aku.... pas2 balik ayah tanya apasal belasah budak tue, aku ckp sbb die kata aku pompuan.... ayah aku jawab, bagus.... jgn kasi chan org kutuk kiter.... hahahaha!!!!

p.s. masa kawen nanti, tarok la inai dekat 'twin tower' tue.... buat corak pusing2 spiral menuju ker ujung puncak.... kelas tue.... HAHAHA!!!!

~chacha~ said...

nofa:-
masalahnya, aku x mampu nak compare ngn kazen aku..
dorang okje..aku ni yg meroyan nak hilangkan bau n inai tu..
gile tak senonoh..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
uda:-
hahahahaha..
anak ayah la ni kan...

amboi!!molek sungguh idea kamu itu..tp rasanya nak buat corak spider la...baru bes..